کاربرد کامپیوتر تولیدکننده نرم افزار مالی - اداری

تفاوت نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی در چیست ؟

تفاوت نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی در چیست ؟

تفاوت نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه کارهای حسابداری توسط نرم افزارهای جامع و کاملی صورت بگیرد که سرعت عمل و دقت را با هم دارند. نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی با هم تفاوت های زیادی دارند چون هر کدام در محیط به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع نرم افزار حسابداری نرم افزاری است که می تواند امور تخصصی حسابداری را به شکلی ساده تر انجام دهد. اولین تفاوت این نرم افزار میزان پیچیدگی آن است چون کار حسابداری در شرکت ها با پیچیدگی های زیادی همراه است. اما در فروشگاه ها این کار به شکل ساده تری صورت می گیرد.

در حسابداری شرکتی مسائلی مانند تحلیل نتایج مالی، گردش وجوه، حقوق کارمندان و… مورد بررسی قرار می گیرد و به مدیران این امکان را می دهد که تمامی امور خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند. اما در فروشگاه ها حسابداری بیشتر در زمینه خرید و فروش و حقوق پرسنل خلاصه می شود و پیچیدگی های کمتری هم دارد بدین ترتیب مدیر فروشگاه می تواند تسلط کامل بر امور حسابداری داشته باشد. در فروشگاه حسابداری توسط فردی که در این زمینه تخصص لازم را دارد انجام می شود اما در شرکت ها این کار توسط کارمندان مخصوصی که در رشته حسابداری تحصیل کرده اند صورت می گیرد چون تجارب بیشتری هم دارند.در ادامه ی این مقاله به تفاوت نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی می پردازیم.

شرکت کاربرد کامپیوتر ارائه دهنده انواع نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری شرکتی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم نرم افزار حسابداری شرکتی با پیچیدگی های زیادی همراه است. حسابدار شرکت تلاش می کند تا اسناد و اوراق مالی، گردش وجوه، حقوق کارمندان و… مورد ارزیابی قرار دهد. شرکت های بزرگ دارای چندین حسابدار هستند تا کار آنها با سرعت بیشتری انجام شود. با وجود نرم افزار حسابداری جامع و کامل مدیران شرکت می توانند دسترسی سریع و آسانی به مسائل حسابداری داشته باشند. این نرم افزار با گزارش های دقیق خود امور مالی را به خوبی مدیریت می کند و در برآورد هزینه ها نقش مهمی دارد. نحوه کار با نرم افزار طی دوره های آموزشی صورت می گیرد تا فرد تسلط کامل داشته باشد.

مدیران شرکت برای تصمیمات مالی بهتر به این نرم افزار حسابداری نیاز دارند چون دقت آن بسیار بالا است. در این نرم افزار تمام هزینه ها و درآمدها ثبت می گردد بدین ترتیب مدیر می تواند بر اساس آنها تصمیمات درستی را اتخاذ کند. نرم افزارهای شرکتی در نمونه های متنوعی طراحی شده اند بدین ترتیب هر کدام قابلیت و امکانات مختص به خود را دارند. نرم افزار شرکتی برای شرکت های کوچک و بزرگ قابل استفاده بوده و افرادی که در حوزه حسابداری تحصیل کرده اند می توانند به راحتی از این نرم افزار استفاده کنند. نصب نرم افزار بر روی سیستم کار آسانی بوده و زمانی که شما ویندوز را مجدد نصب می کنید این نرم افزار قابل نصب می باشد. در نرم افزار شرکتی تمام داده ها درون نرم افزار ذخیره می شود و شما دسترسی آسانی به آنها خواهید داشت.

برای خرید نرم افزار انبار (کنترل موجودی) کلیک کنید

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار فروشگاهی به صورت ساده تری قابل اجرا بوده و بیشتر به مسائل مربوط به خرید و فروش و میزان سود و هزینه ها می پردازد. در واقع نرم افزار حسابداری فروشگاهی جای خود را به دفاتری داده که در قدیم از آنها برای ثبت حساب و کتاب ها استفاده می کردند. امروزه برای یادداشت کامل خریدها، فروش‌ها، میزان سود و زیان، موجودی کالا یا انبار و… به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی احتیاج است که به کمک آن می توان اطلاعات افراد را به راحتی پیدا کرد. همچنین استفاده از نرم‌افزار حسابداری از ضررهای مالی و ورشکستگی جلوگیری می‌کند. این نرم افزار برای فروشگاه های کوچک و بزرگ قابل استفاده بوده و مراکزی که کار حسابداری خود را به کمک این نرم افزار انجام می دهند سریع تر و بهتر به امور مالی خود دسترسی خواهند داشت.

در این نرم افزار اطلاعات تمام مشتریان به همراه حساب آنها ثبت خواهد شد و افرادی که خرید را انجام داده اند باید در موعد مقرر هزینه آن را پرداخت و حساب را تسویه کنند. موجودی انبار در این نرم افزار به راحتی قابل کنترل بوده چون تمام اجناسی که وارد انبار می شود در نرم افزار ثبت می گردد و زمانی هم که جنسی از انبار خارج می گردد از موجودی کلی کسر می شود. جامع و کامل بودن این نرم افزار این امکان را به کاربران داده تا بتوانند از تمام امکانات موجود در آن نهایت استفاده را ببرند. در این برنامه قابلیت صدور پیش فاکتور برای مشتری وجود دارد که آن را از هزینه خرید مطلع می کند.

مقایسه نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی

نرم افزار حسابداری شرکتی با تفاوت های زیادی نسبت به نرم افزار فروشگاهی طراحی می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • سطح دسترسی:

  • امکان سطح دسترسی در نرم افزارهای شرکتی بیشتر بوده چون اعضای شرکت باید به صورت کاملا ایمن به نرم افزار دسترسی داشته باشند تا بتوانند به خوبی آن را مدیریت کنند این در حالی است که سطح دسترسی در نرم افزار فروشگاهی تنها محدود به صندوق و انبار می شود.
  • ارتباط در انبار:

  • در نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی وجود قسمت انبار بسیار اهمیت دارد و به کمک این قسمت می‌توانید اطلاعات خود را با خطای کمتر و سرعت بیشتر وارد نرم‌افزار کنید. با این روش ارتباط گرفتن با انباردار راحت تر می شود و مشتری می تواند در کمترین زمان از موجودیت انبار اطلاع پیدا کند و خرید خود را انجام دهد.
  • اتصال به پنل پیامک و ایمیل:

  • نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی قابلیت اتصال به پنل پیامک و ایمیل مشتریان دارد. و بعد از انجام هر تراکنش یک پیامک یا ایمیل به‌صورت خودکار برای مشتری ارسال می‌شود.
امیدواریم از مطالب این مقاله که با موضوع تفاوت نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی بود بهره ی کافی را برده باشید.

خرید نرم افزار مالی حسابداری از کاربرد کامیپوتر

نرم افزار حسابداری شرکتی با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است نسبت به نرم افزار حسابداری فروشگاهی، زیرا در شرکت‌ها مسائل مالی گسترده‌تر و چندلایه‌ای هستند.

نرم افزار حسابداری شرکتی با ارائه گزارش‌های دقیق، به مدیران امکان می‌دهد تا بر اساس آمارها و اطلاعات مالی تصمیمات بهتری در زمینه مالی اتخاذ کنند.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی به طور اصلی در زمینه‌های خرید و فروش، مدیریت انبار، میزان سود و زیان، و پیش فاکتورها فعالیت دارد.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی با وجود قسمت انبار، ورود و خروج کالاها را آسان می‌کند و این اطلاعات به‌طور کامل با موجودی انبار ارتباط دارند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید