کاربرد کامپیوتر تولیدکننده نرم افزار مالی - اداری

تفاوت حسابداری در کشورهای مختلف

تفاوت حسابداری در کشورهای مختلف

تفاوت حسابداری در کشورهای مختلف در چیست ؟

حسابداری یکی از علوم پر کاربرد در سراسر دنیا است که افراد زیادی در آن تحصیل می کنند و مشغول به کار می شوند. با وجود این که کاربرد اصلی حسابداری به منظور بررسی وضعیت عملکرد کل سازمان و به منظور پیشبرد اهداف کلی هر سازمان یا شرکتی انجام می شود، اما روند انجام حسابداری در کشورهای مختلف تفاوت های عمده ای با یک دیگر دارند. برای مثال شرکت های بین المللی که با شرکت های فعال در سراسر دنیا داد و ستد و همکاری دارند، باید برای ارائه گزارش های مالی شان از استانداردهای خاصی پیروی کنند. این کار به دلیل تفاوت حسابداری در کشورهای مختلف است. به طور کلی دلیل ایجاد این تفاوت، تفاوت های به وجود آمده در حسابداری بین المللی مربوط به واحدهای غیر اصلی شرکت ها و سازمان های مختلف است. چرا که در سازمان های فعال در سراسر دنیا اختلافاتی بر سر داد و ستدهای مالی در واحدهای تجاری وجود دارد. در صورتی که در رشته حسابداری تحصیل یا فعالیت می کنید و قصد مهاجرت دارید، لازم است که با تفاوت حسابداری در کشورهای مختلف آشنا شوید. در این مقاله به طور کامل با مثال در مورد تفاوت حسابداری در ایران و کانادا با این موضوع آشنا خواهید شد.

برای خرید انواع نرم افزارهای حسابداری از وبسایت کاربرد کامپیوتر کلیک کنید

تفاوت حسابداری در ایران و کانادا

یکی از کشورهایی که به صورت مشخص و شفافی تفاوت بین حسابداری آن با ایران احساس می شود، کشور کانادا است. این تفاوت سبب شده افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و انتخاب رشته حسابداری برای کار کردن را دارند، با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل قبل از مهاجرت به این کشور باید با تفاوت حسابداری در ایران و کانادا آشنا شوید. یکی از تفاوت های اصلی حسابداری در ایران و کانادا، به این دلیل است که رشته حسابداری در کانادا تک بٌعدی است. در واقع در کانادا چندین موقعیت کاری ازجمله حسابرسان مالی و حسابداران، تکنسین ‌ها و حسابداران حسابداری، حسابداری و کارمندان مرتبط، و نمایندگان فروش و حساب و … برای سازمان ها و شرکت های مختلف به آن نیاز دارند. کاربرد اصلی حسابداری در کانادا این است که به  رفع شکاف‌ های حیاتی نیروی کار می پردازد. این کار برای کارگران ماهر در این کشور اهمیت زیادی دارد. از آن جایی که حسابداری یک شغل پر تقاضا برای افراد فعال و تحصیل کرده است، شغل حسابداری در سیستم اکسپرس اینتری مهاجرت به کانادا، یک موقعیت کارگر ماهری است که تقاضای زیادی دارد. در واقع تفاوت اصلی حسابداری در ایران و کانادا به دلیل نقش مشاوره به مشتریان در مورد رعایت مالیات است.

تفاوت حسابداری در کشورهای مختلف

خرید نرم افزار مالی حسابداری با پشتیبانی رایگان از کاربرد کامپیوتر

موقعیت فعلی و آینده شغل حسابداری

حسابداری به عنوان یکی از مشاغل پر طرفدار در دنیا محسوب می شود که متقاضیان زیادی دارد. روز به روز هم بر اهمیت استخدام خبره و حرفه ای برای مشغول به کار شدن در شرکت ها و سازمان های مختلف افزوده می  شود. به طور کلی شغل حسابداری به منظور رسیدن به اهداف مختلفی از جمله گرد آوری اطلاعات برای سرمایه گذاران، اعتبار دهندگان، مدیران شرکت ها و نهادهای دولتی در مورد مسائل اقتصادی ایجاد و راه اندازی شده است. به همین منظور در حوزه های مختلف از جمله یک مغازه کوچک، فروشگاه های بزرگ، موسسات مختلف، کارخانجات و کارگاه ها به یک حسابدار نیاز دارند. اهمیت به کارگیری افراد فعال در این حوزه به گونه ای است که فارغ التحصیلان رشته حسابداری می توانند در موقعیت های شغلی مختلفی مشغول به کار شوند. به طور کلی فارغ التحصیلان این رشته در موسسات، شرکت ها، سازمان ها و … می توانند در یکی از سطوح حسابداری مختلف زیر مشغول به کار شوند:

حسابداری که شامل حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی، حسابداری مالیاتی، حسابداری بیمه، حسابداری بانک ها و … تقسیم می شود. حسابرسی که شامل حسابرسان داخلی، حسابرسان مستقل است.  همچنین به تحلیل گر مالی و ممیز مالیاتی تقسیم می شود. هر کدام از دسته بندی های ذکر شده در مورد حسابداری، زیر شاخه های مختلفی دارند که باید افراد فعال در این زمینه به طور کامل با مهارت آن آشنا شوند. چرا که وظایف دسته بندی های مختلف حسابداری و حسابرسی، و … با یک دیگر به طور کامل متفاوت است. با تحصیل در این رشته و یادگیری مهارت های زیر می توان در شرایط فعلی و حتی در آینده در این رشته مشغول به کار شد:

  • داشتن تجربه و اطلاعات کافی در زمینه اصول پایه رشته حسابداری
  • آشنایی با نرم افزارهای ICDL و اینترنت
  • نرم افزار اکسل
  • تسلط به قوانین مالیاتی
  • تسلط به قوانین تأمین اجتماعی و قوانین کار
  • ایجاد رزومه و مستند سازی
  • مهارت‌ های ارتباطی
  • آشنایی کامل با نرم افزارهای جامع و یکپارچه مالی

حسابداری بین المللی چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله به معرفی تفاوت حسابداری در کشورهای مختلف پرداخته شد، حسابداری به عنوان یکی از بهترین رشته ها و مشاغل در سراسر دنیا محسوب می شود که متقاضیان زیادی دارد. اما زمانی که شرکت ها و سازمان های مختلف با یک دیگر داد و ستدهای مالی می پردازند، حسابداری بین المللی اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای تعریف حسابداری بین المللی می توان گفت که حسابداری بین المللی روشی است که در آن تمام اصول و استانداردهای حسابداری مربوط به کشورهای مختلف فعال در حوزه های مالی مختلف را در بر می گیرد. فردی که قصد فعالیت در یک شرکت یا سازمان بین المللی را دارد، باید به تمام اصول، استانداردها و قوانین کشورهای مختلف نسبتا مسلط باشد. چون حسابداری بین المللی به طور کلی مجموعه ای از اصول و روش های حسابداری و حسابرسی و … را در بر می گیرد. چون این روش دارای سیستمی است که قوانین مالی و حسابداری کشورهای مختلف را در بر می گیرد. به گونه ای که همه روش ها و کاربردهای آن در کشورهای مختلف قابل استفاده و اجرا است. در واقع در حسابداری بین المللی استانداردهایی تعیین می شود که قوانین مشترکی تعیین می کند. این کار بدین منظور انجام می شود که تمامی صورت های مالی کشور های مختلف بتوانند باهم سازگار و قابل مقایسه باشند. این استانداردهای مالی (IASB) توسط هیئت استانداردهای بین المللی صادر می شود و تقریبا ثابت است.

برای خرید نرم افزار خرید و فروش بازرگانی کلیک کنید

تفاوت‌های حسابداری می‌توانند باعث اختلاف‌هایی در گزارش‌های مالی شرکت‌ها شوند. این اختلاف‌ها ممکن است تأثیری بر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران، اعتبار شرکت و حتی ارزش بازاری شرکت داشته باشد.

حسابداری بین المللی به دلیل فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین کشورها اهمیت دارد. این روش، امکان مقایسه گزارش‌های مالی شرکت‌ها در کشورهای مختلف را فراهم می‌کند و باعث افزایش شفافیت و اعتماد در بازارهای جهانی می‌شود.

شرکت‌های بین المللی با تجارت و فعالیت در کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری و تعامل دارند. تسلط به حسابداری بین المللی باعث می‌شود تا اطلاعات مالی به‌طور دقیق و قابل اعتماد منعکس شده و تفاوت‌های مختلف را برطرف کند.

استفاده از استانداردهای حسابداری یکسان در کل دنیا ممکن است دشوار باشد، زیرا متغیرهای مختلفی نظیر فرهنگ، قوانین مالیاتی و رفتار اقتصادی در کشورها وجود دارد. با این حال، تلاش‌هایی مانند استانداردهای حسابداری بین المللی (IFRS) به سمت یکپارچه‌سازی اطلاعات مالی در سطح جهانی انجام می‌شود.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید