کاربرد کامپیوتر تولیدکننده نرم افزار مالی - اداری

حسابداری دوبل یا دوطرفه چیست ؟ | تفاوت حسابداری دوطرفه با حسابداری یک طرفه

حسابداری دوبل یا دوطرفه چیست ؟ | تفاوت حسابداری دوطرفه با حسابداری یک طرفه

حسابداری دوبل یا دوطرفه چیست ؟

حسابداری دوبل یا دوطرفه چیست ؟ شرکت ها و مراکزی هستند که روزانه حجم انبوهی از معاملات در آنها انجام می شود، آنها برای از بین بردن و کاهش دادن زیاد میزان درصد خطا ها همواره باید از حسابداری دوبل یا دوطرفه استفاده کنند زیرا این حسابداری بسیار دقیق و کارآمد است. در این روش از حسابداری اصولا اطلاعات دوبار در سیستم و برنامه ثبت خواهند شد تا خطا در آنها کاهش پیدا کنند. این روش حسابداری توانسته از زمان تولید و راه اندازی بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص بدهد زیرا با وجود آن شرکت ها و بانک ها دیگر دچار خطا نخواهند شد و اطلاعات مربوطه به پرونده ها و حساب ها نیز دوبار ثبت می گردد تا هر دو یکسان باشند و اطلاعات آنها متفاوت با یکدیگر نباشد.

امروزه فعالیت های مالی بسیاری از سازمانها با استفاده از حسابداری دوبل انجام می شوند زیرا با کمک این برنامه می توان به اطلاعات هر دو طرف دسترسی پیدا کرد، در این برنامه در صورتی که اطلاعات یکی از دو طرف تغییر پیدا کند این اطلاعات بر روی برنامه موسسه دیگر هم تغییر خواهد کرد و ثبت خواهد شد تا هر دو بتوانند به تمام حساب ها دسترسی پیدا کنند و در زمان حسابرسی ها دچار مشکلات و کمبود بودجه و اختلال در حساب ها نشوند. با کمک حسابداری دوبل می توان به راحتی تمام دفاتر مالی را نوشت و در اختیار داشت.

خرید انواع نرم افزار حسابداری در کاربرد کامپیوتر

مزایای حسابداری دوبل یا دوطرفه چیست ؟ 

حسابداری دوبل همواره دارای ویژگی های بارز و منحصر به فردی می باشد و استفاده از آن هم مزیت های فراوانی را برای شرکت ها و سازمانها به همراه دارد، مزیت های فراوان این برنامه باعث شده تا محبوبیت زیادی را به دست بیاورد که این باعث شهرت و اعتبار برنامه گشته است، از مهمترین مزیت هایی که در این برنامه نهفته است می توان موارد زیر را نام برد:

  • در این برنامه تمام اطلاعات های مالی موسسه ها ثبت می گردد و با تهیه صورت وضعیت می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.
  • در این برنامه تمام بدهی ها و دارایی ها به صورت دقیق و کامل ثبت می شود به همین دلیل به اطلاعات شرکت ها می توان به راحتی دسترسی پیدا کرد.
  • با کمک این برنامه دسترسی به تمام اطلاعات مانند بدهی ها و درآمد ها آسان تر خواهد شد.
  • در این برنامه تمام اشتباهات به صورت دقیق مشخص است به همین دلیل می توان به راحتی آنها را اصلاح نمود.

مزایای این برنامه حسابداری به قدری زیاد می باشد که همواره می توان با اطمینان کامل از آن استفاده کرد بدون این که دچار مشکل و خطا شوند. اطلاعات به صورت دقیق و کامل در سیستم حسابداری دوبل ثبت می گردند به همین دلیل است که می توان به اطلاعات از سازمان و شرکت با توجه به آنها دسترسی پیدا کرد. مزیت های فراوان و عملکرد عالی این سیستم باعث شده تا روز به روز به تعداد مصرف کنندگان آنها در دنیا افزوده شود تا اطلاعات خود را به خوبی ثبت کرده و در اختیار داشته باشند.

حسابداری دوبل یا دوطرفه چیست ؟

برای خرید نرم افزار مالی بازرگانی کلیک کنید

معایب حسابداری دوبل یا دوطرفه چیست ؟ 

حسابداری دوبل در کنار مزیت های فراوان همواره معایبی هم دارد که سازمانها به آنها هم توجه ویژه ای می کنند، از معایب حسابداری دوبل باید بگوییم که:

  1. پیچیدگی زیادی دارد زیرا قوانین آن بسیار سخت و مبهم است و باید آنها را رعایت کرد تا اطلاعات را به خوبی ثبت کند.
  2. زمان زیادی برای ثبت اطلاعات نیاز دارد.
  3. هزینه سنگینی دارد.
  4. فردی که با آن کار می کند باید علم حسابداری را به صورت دقیق بداند.

بسیاری از موسسه ها با وجود این موارد گفته شده از حسابداری های ساده تر و کم هزینه تر و از همه مهمتر سرعتی تر استفاده می کنند تا اطلاعات مورد نیاز مالیاتی و غیره خود را در آنها ثبت نمایند و با بایگانی اطلاعات در صورت نیاز هم به آنها دسترسی پیدا کنند، بدانید که برخی از سازمانها به قدری به مزیت های این محصول که دقت بالا و عملکرد عالی می باشد توجه می کنند که همین امر باعث شده تا بدون توجه کردن به معایب به سراغ این برنامه حسابداری بروند و در نتیجه بتوانند اطلاعات خود را به خوبی ثبت کنند و در اختیار داشته باشند. زمان مراجعه برای تهیه برنامه حسابداری دوبل یا همان دو طرفه اصولا تمام اطلاعات و مشخصات مهم آن اعم از مزایا و معایب به صورت کامل در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنید. توجه کردن به مشخصات این گونه برنامه ها شما را در انتخاب بهترین و پیشرفته ترین برنامه حسابداری یاری می رساند.

خرید نرم افزار حقوق و دستمزد (پرسنلی) از کاربرد کامپیوتر

تفاوت حسابداری دوبل یا دو طرفه با حسابداری یک طرفه :

حسابداری ها نمونه های مختلفی دارند که از این دو نمونه می توان به حسابداری دوبل یا دو طرفه و حسابداری یک طرفه اشاره کرد، این دو برنامه حسابداری همواره تفاوت های بارز و آشکاری با یکدیگر دارند، حسابداری های دو طرفه یا دوبل اصولا به گونه ای طراحی شده اند که اطلاعات و حساب ها دوبار ثبت می شوند تا هر دو طرف چه بدهکار و چه بستانکار بتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند، البته در این برنامه تمام اطلاعات ثبت شده یکسان هستند و می توان آنها را به صورت دقیق مشاهده کرد و به خلاصه وضعیت شرکت و سازمان هم دسترسی پیدا نمود. حسابداری های دوبل یا دو طرفه  بیشتر برای سازمان هایی  کاربرد دارند که فعالیت مالیاتی و معاملات زیادی در طول فعالیت خود دارند تا بتواند اطلاعات را بدون خطا در آنها ثبت کنند.

حسابداری های یک طرفه به دلیل ساده و راحت بودن اصولا برای کسب و کار ها و فعالیت های ساده تر کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. در حسابداری های یک طرفه واسطی وجود ندارد به همین دلیل تنها حساب های راحت مانند بدهکار و بستانکار و مانده را می توان در آنها ثبت کرد و برای ثبت اطلاعات سخت کارایی ندارند و ممکن است که دچار خطا شوند، تفاوت این دو نمونه حسابداری در نحوه عملکرد و میزان دقت آنها می باشد و شما با نمونه یک طرفه می توانید فعالیت های راحت را ثبت کنید و با حسابداری دوبل می توانید اطلاعات و حساب های سخت و مهم و مشکل را ثبت کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید