کاربرد کامپیوتر تولیدکننده نرم افزار مالی - اداری

کاربرگ حسابداری چیست ؟ و چه مزایایی دارد

کاربرگ حسابداری چیست ؟ و چه مزایایی دارد

کاربرگ حسابداری چیست ؟

کاربرگ حسابداری چیست ؟ در حسابداری فرم های متعددی وجود دارد که یکی از آنها با نام کاربرگ شناخته می شود، این کاربرگ ها فرم هایی هستند که حسابداران با توجه به نیازها هر فرم ستون هایی  را برای آنها طراحی می کنند تا ثبت اطلاعات در آنها آسان تر گردد. بدانید که در این کاربرگ ها تمام اصطلاحات مورد نیاز حسابداری به صورت دقیق ثبت شده است و می توان آنها را به راحتی با کمک مداد و یا خودکار تکمیل نمود. چون می توان این فرم ها را به صورت دستی پر کرد امکان اصلاح اطلاعات و افزودن مطالب هم به راحتی وجود دارد. کاربرگ ها مدارکی هستند که در آنها اطلاعات لازم برای تهیه صورت های مالی به صورت دقیق ثبت می شود و در اختیار حسابداران قرار می گیرد تا مدارک و اسناد اصلی را بدون خطا و مشکل تهیه کنند.

در شرکت های بزرگ و بانک ها همواره از این کاربرگ ها استفاده می کنند تا بتوانند تمام اطلاعات را در آنها ثبت کنند و سپس توسط این برگه ها اسناد اصلی را تهیه نمایند. قابل ذکر است که افراد در این کاربرگ ها اطلاعات لازم را می نویسند تا برای ثبت در دسترس آنها باشد، البته آنها را قبل از ثبت اصلاح می کنند تا بدون هیچ گونه خطایی در اسناد رسمی ثبت گردند و در اختیار افراد و شرکت های قرار بگیرند.

خرید انواع نرم افزار حسابداری از وبسایت کاربرد کامپیوتر

مزایای استفاده از کاربرگ حسابداری چیست ؟

استفاده از کاربرگ های حسابداری همواره مزیت های فراوانی را به همراه دارد که با وجود این مزایا توانسته محبوبیت زیادی را به دست بیاورد، از مزایای استفاده از این کاربرگ ها می توان به موارد زیر هم اشاره کرد که عبارتند از:

  1. سرعت حسابرس ها در امورهای مالی بالا خواهد رفت.
  2. برنامه ریزی ها و حسابرسی ها بهینه تر انجام می شود.
  3. مدیران می توانند بهتر بر نحوه کار حسابرسان نظارت کنند.
  4. استاندارد های حسابرسی رعایت می شود.
  5. با کمک آنها می توان پشتیبان گیری نهایی حسابرسی را به راحتی انجام داد.

البته بسیاری مزایای دیگر هم در این کاربرگ ها نهفته است که همین امر باعث شده تا شرکت ها و بانک ها از آنها برای انجام امورات روزانه خود انجام بدهند، قابل ذکر است که بسیاری از شرکت ها از کاربرگ ها استفاده می کنند تا بتوانند تمام حساب های خود را با کمک آنها بایگانی کنند و در صورت نیاز هم بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند. با وجود کاربرگ ها دیگر حسابرسی ها و اطلاعات مفقود نخواهد شد و همیشه به اصل اطلاعات می توان دسترسی پیدا کرد و آنها را تهیه نمود. با اطلاع از مزیت های این کاربرگ ها همواره روز به روز به تمام مصرف کنندگان آنها در دنیا افزوده می شود، این فرم ها در ابعاد مختلفی تهیه می شوند که این نکته بسته به تعداد بخش های داخل فرم و اطلاعات قابل ثبت دارد. شما می توانید در این کاربرگ ها اطلاعات دستی ثبت شده را به راحتی تغییر بدهید تا قبل از ثبت نهایی اصلاح گردند.

کاربرگ حسابداری چیست ؟

برای خرید نرم افزار دارایی ثابت (اموال) کلیک کنید

انواع کاربرگ حسابداری:

انواع کاربرگ حسابداری در شرکت ها و بانک ها وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد و مشخصاتی هستند، از انواع این کاربرگ ها می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  1. کاربرگ عمومی؛ این کاربرگ ها اصولا برای برنامه ریزی امور حسابداری کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. کاربرگ اصلی؛ این کاربرگ ها نهایی هستند و اصولا اطلاعات اصلاح شده و دقیق در آنها ثبت خواهند شد.
  3. کاربرگ نهایی؛ در این کاربرگ ها اصولا مانده سال پیش و سالی که در آن هستید در آن ثبت خواهد شد.
  4. کاربرگ اصلاحات؛ این مدل به صورت پیش نویس می باشد یعنی اطلاعات به صورت دستی در آنها ثبت خواهد شد تا در صورت نیاز بتوان آنها را اصلاح نمود و تغییر داد.
  5. کاربرگ تفضیلی؛ در این کاربرگ اصولا جزییات حساب دارایی و یا بدهی ها ثبت می شود.
  6. کاربرگ محاسباتی؛ در این کاربرگ اصولا اطلاعات حسابداری و اطلاعات شرکت با هم مطابقت داده می شود و در آن اصولا مالیات و حقوق ها ثبت می گردد.
  7. کاربرگ صورت مغایرت؛ این مورد مغایرت و تضاد حساب ها را مورد بررسی قرار می دهد.
  8. کاربرگ تجزیه و تحلیل؛ با کمک آن می توان تغییرات یک دوره از دفتر و شرکت را به دست آورد.

تنوع در کاربرگ ها به دلیل متفاوت بودن کاربرد های آنها می باشد. بدانید که با شناخت انواع کاربرگ ها و اطلاع از کاربرد های هر نمونه می توان متناسب با نیاز شرکت و دفتر و محیط خود یکی از آنها را انتخاب کرد و تهیه نمود و برای ثبت اطلاعات به دست آمده مورد استفاده قرار داد.

خرید نرم افزار خرید و فروش (بازرگانی) از کاربرد کامپیوتر

تفاوت کاربرگ حسابداری و حسابرسی :

کاربرگ ها اصولا در دو نوع حسابداری و حسابرسی تهیه می شوند که این دو نمونه تفاوت های بارز و آشکاری با یکدیگر دارند، از تفاوت های این دو نمونه کاربرگ باید بگوییم که کاربرگ حسابداری برای کاهش دادن خطاها در زمان محاسبات توسط حسابداران کاربرد دارد تا بتوانند با کمک آن حساب ها را به صورت دقیق و بدون خطا جمع آوری کرده و تهیه نمایند. اصولا از این کاربرد در انتهای دوره های مالیاتی استفاده می کنند تا بتوانند به نتیجه و اطلاعات دقیق دست پیدا کنند. در کاربرگ حسابداری تمام اطلاعات و حساب ها اعم از حقوق و مالیات و غیره ثبت خواهد شد. کاربرگ های حسابرسی به گونه ای هستند که با کمک آنها اصولا مراحل حسابداری را به صورت مکتوب در اختیار مدیریت قرار می دهد.

کاربرگ های حسابرسی اصولا پس از این که شما کاربرگ های مالی را مشاهده کردید تهیه و تنظیم می شوند، با کمک این نمونه می توان نشان داد که نتایجی که به صورت مالی به دست آمده اند تا چه اندازه دقیق و بدون خطا هستند. با وجود این دو نوع کاربرگ همواره شرکت ها و دفاتر می توانند با اطمینان کامل از آنها استفاده کرده و در نتیجه در هر زمان که به اطلاعات شرکت و حساب های آن دسترسی پیدا کنند تا دچار خطا و ضرر نشوند. اهمیت وجود این دو کاربرگ و عملکرد عالی آنها باعث شده تا روز به روز شرکت ها و بانک ها به استفاده بیشتر آنها روی بیاورند و با کمک آنها بهترین فعالیت را داشته باشند.امیدواریم از این مقاله که در مورد موضوع کاربرگ حسابداری چیست ؟ بود بهره ی کافی را برده باشید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید